SEO en linkbuilding gaan hand in hand. Het een kan niet zonder het ander. Want zeker nu er zoveel websites zijn en de concurrentie online `moordend` is, zult u hard aan de slag moeten om Google, Yahoo en Bing in te laten zien waarom u zoveel beter bent dan met u concurrerende websites.
Alles staat en valt bij SEO. Dit past u toe op uw eigen website. Het is een manier om zo goed mogelijk duidelijk te maken waar uw website over gaat en waarom bezoekers uw website absoluut moeten lezen. Zoekmachines stellen zich volledig in dienst van haar gebruikers. Want zonder gebruikers heeft een zoekmachine geen bestaansrecht. Dit resulteert in het feit dat men op verschillende manieren duidelijk moet maken dat de website top is.
Na de eerste indruk van de zoekmachine, wil men een vorm van “social proof” vinden. Dit wil zeggen dat de credibiliteit van de website wordt gemeten aan de hand van het aantal doorverwijzingen of stemmen naar de website. Echter, niet alle stemmen hebben eenzelfde niveau en worden op dezelfde manier gewaardeerd. U zult dus aan de slag moeten met kwalitatieve linkbuilding.
Kwalitatieve linkbuilding kost tijd. Veel tijd. Het is namelijk de bedoeling dat de zoekmachine direct het idee krijgt dat u iets goeds te melden heeft. Dat kan echter alleen maar wanneer u diversiteit aanbrengt in uw linkbuilding strategie.
Een hoop dus om over na te denken. Hou er vooral rekening mee dat SEO linkbuilding niet zomaar een trucje is wat u even snel kunt toepassen. Het gaat namelijk om de toekomst van de zoekmachine, en die laat natuurlijk niet met zich sollen!